pole aega jalutada

Kui oled kunagi kasutanud vabandust „Mul pole aega, et …,“ siis ole valmis avastama KPM ehk kuhjamise ja N.E.T ehk „lisaaja“ jõud

AJAPLANEERIMISE ESIMENE NIPP: KASUTA KIIRE PLANEERIMISE MEETODIT (KPM)

 

Sa ei saa enam öelda “mul pole aega!”, sest see pole nagu tavalised ajaplaneerimise strateegiad, see on mõtteviis!

pole aega lihtsalt olla

Enne kui saad otsustada, mida tegema peaksid, pead endalt küsima küsimuse: „Mida ma teha tahan?“ Kiire Planeerimise Meetod (KPM) või Tony Robbinsi tulemustele orienteeritud, eesmärgist lähtuv tegevuskava, on tööriist, mis lubab Sul töötada efektiivselt oma eesmärgi suunas. KPM meetod hõlmab endas efektiivse ajaplaneerimise nippe, mis aitavad Sul oma unistused paremini täide viia.

Selline planeerimine laseb Sul defineerida, mida tegelikult tahad? Teha selgeks MIKS Sa seda tahad? Ning panna paika sammud selleni, et oma eesmärgi saavutaksid. KPM aitab Sul maksimeerida oma rahuldustunnet koos tulemustega, kui jõuad selleni, mida Sa reaalselt tahad. On tähtis kindlalt teada, mida tahad, et soovitut ka saavutada. Piisavalt tugeva põhjuse ning eesmärgiga on võimalus alati leida mingigi tee selle saavutamiseks.

Tehes selgeks, mida Sa tahad, loo spetsiifiline eesmärk või mõõdik. Näiteks, ära võta oma eesmärgiks midagi sellist nagu „Tahan tööl ametikõrgendust saada.“ Mida see tähendab? Selle asemel anna endale spetsiifilised parameetrid, mis aitavad eesmärgini jõuda. Näiteks: „Ma tahaksin juhtida nelja alluvat ning saada 10% kõrgemat palka aasta kolmandaks kvartaliks.“

   

Mõista oma eesmärkide taga peituvaid emotsioone: Miks seda tahad?

Suure tõenäosusega ei inspireeri „Ma tahan saada ülikoolikraadi“ Sind õppima pikki öid. Kuid „Ma tahan lõpetada ülikooli, et saaksin olla edukas ning pakkuda oma perele paremat elu“ võib seda teha. Alati pea meeles seda põhjust, miks Sa midagi teed!

Tahaksid omada paremat ajaplaneerimise oskust ning jõuda teha rohkem? KPM planeerimisega võid oma „mida-vaja-teha“ nimekirjast loobuda. Selle asemel loo tegevuskava. „Mida-vaja-teha“ nimekiri hoiab Sind küll tegevuses, kuid ära aja omavahel sassi pidevat tegevuses olekut ja reaalset progressi. Su tegevuskava aitab fokuseeruda sellele, mis tegelikult tähtsaim on ning aitab progressi mõõta.

Kuidas tegevuskava luua?

AJAPLANEERIMISE TEINE NIPP: Kuhjamine

Otsid efektiivseid ajaplaneerimise nippe? Tunned, et kõik mida vaja teha kasvab üle pea? Proovi kuhjamist. Kuhjamine tähendabki lihtsalt seda, et grupeerid info lihtsatesse kuhjadesse, et saaksid neid kasutada efektiivselt, saavutamaks ilma suurema stressita seda, mida soovid.

Ütleme nii, et Sul on eesmärk: tervise parandamine. Sellises abstraktses mõttes seda välja öelda tundub see üsnagi rõhuv. Pole eriti tõenäoline, et Sa üldse üritakski seda eesmärki saavutada, kui tunned juba enne alustamist end rõhutuna. Teisalt aga on samamoodi kerge jaotada see liialt mitmeks ülesandeks. 

Loobu stressirikastest asjadest! Liitu oma kontori jõusaaliga! Loobu limonaadist! Jaluta igal õhtul pool tundi! Söö rohkem rohelist! Veeda rohkem aega oma lastega ja vähem töötades, jne. Lõpuks aga jõuad ühe ja sama tulemuseni. Seda kõike võib olla liialt palju, et sellega järje peal püsida. Ei ole välistatud, et Sa võid end tunda häiritult ning rõhutuna. See kõik võib viia oma eesmärgist täielikult loobumiseni.  

Selle asemel võid aga kuhjata või grupeerida oma ülesanded gruppidesse, mis on Sinu jaoks ideaalse suurusega. Niiviisi saad nendega lihtsasti tegeleda ning jõuda eduni.

  

“Pole aega” vabanduse likvideerimise samm 1

Esmajärjekorras, pane oma ideed paberile kirja. Palju lihtsam on neid unustada kui need hõljuvad ainult Su peas ringi. Pane kirja iga ülesanne, mis vajab täitmist. Iga eesmärk ning isegi olukorrad ning ideed, mis vajavad Sinu tähelepanu! Pane kõik kirja! Tee seda terve nädala jooksul!

  

“Pole aega” vabanduse likvideerimise samm 2

Nüüd pane tähele ühiseid jooni. Millised ülesanded, situatsioonid ning eesmärgid on seotud raha või finantsiga? Millised pere ja suhetega? Millised seostuvad trenni tegemisega? Koonda asjad olenevalt nendele joontele.

   

“Pole aega” vabanduse likvideerimise samm 3

Viimaks, otsusta, millised ülesanded on suurima tähtsusega igas kuhjas. Kontrolli, et miski ei jääks ilma tähelepanuta. Lõpptulemuseks peaks olema koondplaan tähtsuse järjekorda seatud alakategooriatega, mis aitavad kõigel Su elus olla tasakaalus.  

    

Peaksid nägema ka selget teed oma eesmärgi suunas. Võttes näitena oma tervise parandamise, tundub ilmselge, et oled määranud stressi kui ühe probleemitekitaja. Seega, loobu stressirikastest situatsioonidest, veeda rohkem aega lastega ja vähem töötades. Niiviisi oled õigel teel probleemi lahendamiseni. 

Nähes seda mustrit, mida saad veel teha? Sa töötad paremate, tervislikemate kommete suunas (jõusaaliga liitumine, limonaadist loobumine, igal õhtul pool tundi jalutamine, rohelise söömine), mis joonduvad Su eesmärgiga parema tervise suunas. On veel midagi, mis kahe silma vahele jäänud?

AJAPLANEERIMISE KOLMAS NIPP: Kasuta ära oma „lisaaega“

 

Millal sa viimati tahtsid midagi teha, aga Sul lihtsalt polnud aega? Sul on rohkem aega, kui arvad, kui kasutad ära ajaplaneerimise nippe.

Mida Sa oma vaimule igapäevaselt söödad on aluseks sellele, kuidas oma elu koged. Siiski, paljud inimesed usuvad, et neil „ei ole aega“ andmaks oma vaimule seda infot, mis aitaks neil luua tõelised, kindlad tulemused ning saavutada oma unistused. Kasutades ära aga oma N.E.T aega – ehk oma lisaaega, mis üldiselt kulub teisejärgulistele tegevustele – võid oma päevast võtta kõik, mis võtta annab.

pole aega lugeda

Kui palju aega kulutad …

  • Tööle sõitmisele? Näiteks USA-s veedavad töötajad aastas umbes 100 tundi tööle sõitmisele – umbes 24.5 minutit ühel suunal. Palju Sinul selleks aega kulub?
  • Jõusaalis, kõndides, joostes või trenni tehes?
  • Söögi valmistamisele, majapidamistööde tegemisele või maja koristamisele? 2005. aasta seisuga veedavad mehed umbes 13h aastas majapidamistöid tehes, samas kui naised veedavad keskmiselt 17h nädalas.
  • Oodates bussi või kohtumist?
  • Televiisorit vaadates? Nielsen Company andmetel veedab keskmine ameeriklane igapäevaselt teleri ees 4 tundi ja 35 minutit. Kui palju sellest võiks olla sisu, mis aitab tõsta tuju ning on hariv?

Kõigil meil on ülesandeid mis hõlmavad meie kehi, kuid mitte meie vaimu. Meil kõigil on potentsiaali maksimeerida oma ajaplaneerimise strateegiaid.

Su majapidamistööd, kohtumised, trenn – kõik võib oodata, kui need ei ole esmatähtsa ülesanded, et saaksid täielikult kasu sellest mida teed. Kombineeri oma lisaaeg tegevustega ning leiad, et ajaplaneerimine on palju lihtsam ning toob rohkem kasu – isegi enne kui seda tähelegi paned.

Nagu miljonid inimesed on juba teinud, võid ka Sina kasutada ära neid minuteid, mille veedad tehes mõttetuid igapäevategevusi, et saaksid oma elukvaliteeti parandada. Toida oma meelt kõrgetasemeliste, väärtuslike treening- ja ajaplaneerimisnippidega – igal pool ning igal ajal, nii kaua kui seda vaid soovid. Kui seda teed, avastad, et see, mis oli varem „raisatud“ aeg, on nüüd kõige tähtsam ja kasulikum aeg Sinu päevast.

Kui see artikkel oli Sulle kasulik, siis kliki “Meeldib” ja kui võiks ka sinu sõpradele huvitav olla, siis kliki “Jaga”

Aitäh tagasiside eest!