ärinime

Kui Sul on vaja uut ärinime…?!

Olenemata põhjusest, võib vahel olla vajalik ärinime vahetus. See võib olla kallis, stressirikas ning aeganõudev, aga see võib olla ka tulus. Ammu aega tagasi, aastal 1992. teati Sprinti United Telecomi nime all. 2008. aastal muutus Kinkos FedEx Office-ks. Kas mäletad veel, mis oli Telia nimi 10 aastat tagasi?  Need firmad said ümbernimetamisega edukalt hakkama ning Sina võid seda samuti teha.

Alusta uue ärinime väljamõtlemisest, tehes kindlaks, et keegi seda juba ei kasuta ning hakka siis tööle.

 

Räägi kõigepealt oma klientidega

Katseta muutust, luues klientidele lühikese küsimustiku. Kuigi võib näida veider, et keegi, kes Su tooteid ja teenuseid armastab, läheks mujale vaid seetõttu, et äri nimi vahetus, pole see vältimatu – mõne kliendi jaoks loob nimevahetus ebakindlust.

 

Need seaduslikud asjad

Kui oled ettevõtja, siis on nimemuutmine üsnagi sirgjooneline protsess – olemasoleva ärinime muutmine e-äriregistris, kus selle algselt lõid, on üpris lihtne.  Vaja on esitada uue nime jaoks avaldus, tasuda riigilõiv ning seejärel äriregister teeb vastavad muudatused. Eelnevalt tuleks nime saadavust kindlasti kontrollida Äriregistri lehtedelt.

Märge: Kõik ärid peavad uue nime jõustumisel uuendama oma äridokumente, lepinguid, laene ning liisinguid.

 

Uuenda oma kaubamärki

See on see koht, kus ärinime vahetus muutub kalliks. Iga asi millel on peal Sinu äri logo või nimi, on vaja uuega asendada. Oled kindlasti mõelnud üldisematele asjadele: visiitkaardid, brošüürid, reklaamid, kujundus,veebileht, logo, uue loosungi loomine, jne. Kuid just need pisikesed asjad on tihti need suurimad komistuskivid, mille tõttu võib nimevahetus minna kallimaks, kui planeeritud.

  • Kahe domeeni ülalhoidmine üleminekuajal
  • Uued nimesildid töötajatele
  • Äri blogipostituste uuendamine
  • Ettekandematerjalide uuendamine
  • Tootedemode ümbertegemine ja pakendus
  • Sisu loomiseks, meileriteks ning sisesuhtluseks uute mallide loomine

 

Uue ärinimega alustamine

Vaid siis, kui kõige ülaltoodud eest on hoolt kantud, võid alustada ametlikult oma klientidega muudatuse tegemist.  See peaks toimuma ühe päeva jooksul ning Sinu eesmärk on jõuda nii paljude klientideni kui võimalik. Selleks kasuta tähistavat sõnumit, mis sisaldab tähendusrikast, loosungi stiilis põhjust, miks nimemuutus toimus.  Nad ei taha, ega vaja mitmeleheküljelist esseed sellest, miks Sa selle otsuseni jõudsid. Seega: sõnum peaks olema lühike, tabav ja positiivne.

Anna muutusest teada ka sotsiaalmeediakanalites ning võta otseselt ühendust nende klientidega, kellega võimalik.  Tegemaks kindlaks, et info jõuab kõigini, saada kohalikele ajakirjanikele pressiteade, avalda reklaam, lisa uus blogipostitus oma lehele ning muuda oma poe graafilist kujundust.  Säilita ümbersuunamine oma vanade sotsiaalmeediakontode ja veebisaidi ning uute vahel mitmeks kuuks, kuniks oled veendunud, et info jõudis kõigini.

Jah, see on suur töö – aga ärinime omamine, mis sujuvalt lõimub Sinu brändi ja eesmärkidega, on hindamatu.

 

 

 

 

Kui see artikkel oli Sulle kasulik, siis kliki “Meeldib” ja kui võiks ka sinu sõpradele huvitav olla, siis kliki “Jaga”

Aitäh tagasiside eest!