Cyber Monday ehk Küberesmaspäev

Cyber Monday ehk Küber Esmaspäev – Mis see veel on?

Cyber Monday ehk Küberesmaspäev on termin mis tähistab tänupühadele järgnevat esmaspäeva. See termin loodi mõttega, et suunata inimesi tegema rohkem oste internetist. Sealt ka sõna „küber“ (ingl.k cyber). Konkreetne termin loodi aastal 2005 Ellen Davise ja Scott Silvermani poolt. Seega tegu ei ole väga vana traditsiooniga. Nagu ka must reede, on küberesmaspäev liikuv.

Küberesmaspäeva saab võrrelda musta reedega – vahe on vaid selles, et küberesmaspäeval on sooduspakkumised, allahindlused ning erinevad promokoodid enamasti online-keskkonnas. Interneti populaarsuse kasv tundub olevat pidurdamatu ning seetõttu on arusaadav, miks paljud inimesed eelistavad oste sooritada mugavalt oma kodust või kontorist selle asemel, et oodata tunde poodides järjekorras. Praegusel ajal on internetiühendus nii kiire, et ostude sooritamiseks kuluv aeg on märkimisväärselt lühem, kui see oleks mustal reedel.

Cyber Monday ehk Küberesmaspäev – Milleks see hea on?

Võrreldes musta reedega on küberesmaspäev populaarne ka just väiksemate ettevõtjate seas. Just nende seas, kes mustal reedel ei suudaks suuremate kaubanduskettidega võistelda. Samas aga erineb kahe päeva vahel ka kauba tüüp, mida rohkem müüakse. Näiteks on võimalik mustal reedel leida väga soodsa hinnaga tehnoloogiat, küberesmaspäeva pakkumistes on seda aga vähe. Sama kehtib ka näiteks köögitehnika kohta. Küberesmaspäev keskendub peamiselt riietele, jalanõudele ning aksessuaaridele. Viimaste aastate küberesmaspäevad on näidanud, et riietemüük on olnud umbes 45% suurem kui mustal reedel.

Esmakordselt ületas küberesmaspäeva käive miljardi piiri 2010. aastal ning peale seda on see iga aasta tõusnud. Kasv on olnud kiire! 2 miljardi piir ületati 2014. aastal ning 3 miljardi piir juba 2016. aastal. 2016. aastal ületas küberesmaspäeva 3.45 miljardi dollariline käive musta reede 3.34 miljardi dollarilise käibe. Kiire kasv pole aga üllatav – internetikasutus on saanud nii tavapäraseks ning erinevate toimingute läbiviimine online’s samuti.

Ka fakt, et isegi igapäevaseid toidupoes käike vähendatakse ning tehakse samad ostud internetis, näitab, et internetis ostude sooritamine on kiireim ning mugavaim viis. Seetõttu polegi üllatav, et päeval, mil ostlejat meelitatakse erinevate soodustuste ja allahindlustega, on ostlejate arv väga suur. Suure populaarsusega kaasneb aga see, et veebilehed võivad joosta kokku või esineda võib muid probleeme – seega pole küberostude tegemine täiesti probleemidevaba.

Esmajärjekorras on küberesmaspäev siiski online-ostlemiseks. Reaalsus on aga see, et paljud pakkumised, mida internetis võimalik soetada, on olemas ka poodides. Valmistamaks ostlejat ette esmaspäevaks annavad kauplejad juba aegsalt interneti teel teada milliseid allahindluseid ja sooduspakkumisi võib oodata. Küberesmaspäev sai küll alguse Ühendriikidest, kuid on aastatega nii palju populaarsust kogunud, et ka teised riigid on sellisest päevast eeskuju võtnud ning oma versioonidega välja tulnud. 

Kübernädal – Cyber Monday ehk Küberesmaspäev 7 päeval?

Musta reede ning küberesmaspäeva populaarsus on põhjustanud selle, et paljud jaemüüjad ning kauplejad on otsustanud sooduspakkumisi hoida kauem, kui vaid need konkreetsed kaks päeva.

Tänu kübernädala suurenevale populaarsusele leiavad paljud tarbijad, et pole enam vajadust mustal reedel mitmeid tunde järjekorras oodata. Milleks võidelda teiste klientidega kauba üle?! Samad pakkumised on olemas ju ka järgneval nädalal. Sellised pikendatud soodustused on eriti head inimestele, kes peavad tänupühade ajal ise tööl olema või kellel ei ole võimalik konkreetselt küberesmaspäeval mõnda ostu sooritada.

Kübernädal algab tegelikult aga juba neljapäevaga, kui on tänupühade päev. Seda seetõttu, et viimastel aastatel on suuremad jaemüüjad nagu näiteks Walmart ja Target alustanud oma online-soodustustega juba tänupühade päeval.  Samamoodi on lennufirmade seas populaarne paisata müüki väga soodsate hindadega lennupileteid ja seda just kübernädala jooksul. 2011. aastal kulutati kübernädala jooksul (28.november kuni 2.detsember) internetiostudele üle 6 miljardi dollari.

Kui see artikkel oli Sulle kasulik, siis kliki “Meeldib” ja kui võiks ka sinu sõpradele huvitav olla, siis kliki “Jaga”

Aitäh tagasiside eest!