ettevõtja kahetseb

Mida siis ettevõtja kahetseb?

Ei kahetseta seda, mis on tehtud. Üldjuhul ettevõtja kahetseb, et jättis hea võimaluse kasutamata. Kas Sinul on ka nii juhtunud? Väljanded Entrepreneur ja Business Insider toovad rea näiteid sellest, mida ettevõtted sageli kahetsevad.

 

Liiga kiire kasvamine.

Kui äri läheb hästi käima, võib tekkida üsna kiiresti mõte, et head hoogu peaks ära kasutama ning laienema hakkama. Ettevõtja võib ilma pikema analüüsita palgata juurde inimesi või avada uusi esindusi. Läbimõtlematu laienemine võib kaasa tuua selle, et õige pea saab juhtkond kõrvetada – laienemine oli ennatlik ning varasemad probleemid võivad suuremas ettevõttes hoopis suuremad tunduda. Veelgi enam – läbimõtlematu laienemine võib su ettevõttes tuua esile neid probleeme, mille olemasolust sa veel teadlik polnud.

 

Liiga vähene ambitsioon.

Teine ettevõtja tüüpiline kahetsus on eelmisele vastupidine – liiga vähene ambitsioon ning hirm kasvada. Ettevõtlus on riskide võtmine, mis tähendab, et edu nimel tuleb teha otsuseid, mille õigsuses sa lõpuni päris kindel pole.

 

Sildade põletamine.

Kui su ettevõttel kaob kliendisuhe, ära tõmba kliendi nime oma kontaktide nimekirjast maha. Püüa hoolimata nässu läinud partnerlusest säilitada häid ja viisakaid suhteid.

 

Liigne keskendumine tootele ja mitte kliendile. 

Ettevõtja ülesanne on tulla välja toote või teenusega, mis täidab turul tühja koha. See tähendab, et toote arendusel ja väljatöötamisel peaksid sa mõtlema enim sellele, mida kliendid soovivad ning püüdma alla suruda seda, mida sa ise tahaksid, et kliendid tahaksid. Toodet või teenust luues püüa kombineerida enda ja klientide soove – nii saad sa toote, millega oled rahul nii sa ise kui ka kliendid.

 

Unustad ettevõtte kultuuri.

Ettevõtet juhtides on väga oluline, et sa ei unustaks ettevõtte töökultuuri ehk töötajate heaolu ning sõbralikku meeleolu. Sealjuures on oluline, et sa paneksid ettevõtte põhiväärtused paika juba kohe alguses ning püüaksid nende järgi ka talitada. Hiljem on logisevat kultuuri väga raske muuta.

 

Sa ei konsulteeri.

Üsna tüüpiline on ettevõtjate puhul ka see, et probleemide korral püütakse ise pusida ega otsita abi. Tegelikult tasub probleeme endale võimalikult kiiresti teadvustada ning otsida abi väljastpoolt. See võimaldab ettevõtte olukorda kainelt hinnata kui kiiresti otsida lahendusi, mis aitavad ettevõttel oma probleemidest kiiremini üle saada. Virtuaalassistent on ka ise kogenud, et see on suurim takistus ettevõtte arengus ning soovib Sind selles raskes, kuid olulises sammus toetada! Kirjuta meile!

 

Sa püüad ise teha. 

Samuti on tavaline, et kahetsetakse liigset isetegemist. Kuigi firma võib tunduda sulle väga südamelähedane, ära karda lahti lasta ning uusi inimesi kaasata.

 

Ära ignoreeri tagasisidet.

Keegi pole täiuslik ning seda peab endale ikka ja jälle meelde tuletama. Kõike pole võimalik teha nii hästi, et parandamisruumi pole. Kui sa end selliselt häälestad, mõistad sa õige pea, et tagasiside, ka negatiivne, on igati kasulik sinu ja su ettevõtte arengule. Seega, võta konstruktiivset tagasisidet alati tõsiselt, analüüsi seda ning tee vajadusel korrektuure.

 

Sa ei võta aega maha.

Väga palju ettevõtjad ohverdavad oma isikliku elu, et oma firma edule kaasa aidata. Tegelikult tuleks püüda aga tööelu ja eraelu lahus hoida ning võtta aega lähedaste ja sõprade jaoks. Nii säästad sa oma vaimset kui ka füüsilist tervist.

 

Sa oled keskendunud vaid lõpptulemusele.

Ilmselt see on ettevõtjate seas kõige levinum kahetsus – kunagi ei olda rahul, sest endale võetud ambitsioonika eesmärgini on pikk maa veel minna. Ära mõtle, et su tegevusel on vaid üks eesmärk: tähista väikesi võite ning kordaminekuid. Nii on lihtsam edasi minna.

Allikas: Äripäev

 

 

 

Kui see artikkel oli Sulle kasulik, siis kliki “Meeldib” ja kui see võiks ka Sinu sõpradele huvitav olla, siis kliki “Jaga” 

Aitäh tagasiside eest!