tunde juurde

Lihtsaim viis oma päevale tunde lisada?

Milleks üldse tunde juurde saada? MPW Insiders Network on online kommuun, kus suurimad nimed nii äris kui mujal vastavad päevakohastele küsimustele, mis puudutavad karjääri ning juhtimist. Tänane vastus küsimusele: „Kuidas suure töökoormusega hakkama saada?“ tuleb Perry Yeatman’i, Perry Yeatman Global Partners tegevdirektori poolt.

Peaaegu kõik keda tean, tunnevad end mõnikord rõhutuna. Sa pead õppima kuidas efektiivselt saada hakkama suure töökoormusega, jätmata tegemata ühtegi tähtsat asja või kokku jooksmata. Kuigi iga inimene on veidi erinev, olen leidnud läbi aastate viis asja, mis on mul tõsiselt aidanud saavutada ning säilitada maksimumtootlikkust.

 

Tee vahet vältimatu ning tähtsa vahel – ja ole kindel, et tähtsad asjad saavad maksimumiga tehtud

See on raske, kui alles alustad. Kuid pikema aja jooksul on oluline õppida tegema vahet asjade vahel mis on reaalselt vältimatud ja mis on reaalselt tähtsad. Mõned asjad on võrdselt nii vältimatud kui ka tähtsad. Igaüks neist on otsustamise taga kinni. Minu kogemuste põhjal on vältimatuid asju üldiselt võimalik kiiremini teha. Need on vähemstrateegilised (kuid oleneb inimesest). Sellesse kategooriasse võivad kuuluda sellised asjad nagu oma ülemuselt faktilise vastuse saamine.

Vastupidiselt aga! Tähtsad asjad eeldavad tihti mõttetegevust ning planeerimist. Seetõttu võib nende lõpuniviimine ka rohkem aega võtta – mõnikord isegi mitu nädalat. Asjad nagu suure, uue äriettepaneku visandamine või olemasoleva toote strateegilise ülevaatuse tegemine võivad sellesse kategooriasse kuuluda. Need on need võimalused, mis on tõeliselt maailmamuutvad! Need on asjad, mis tõesti lähevad Sinu organisatsioonile korda. Seega on need ka need tegevused, mis hästi tehtult aitavad Sul silma paista. Võti siin on õppida tegema vahet milline päring millisesse kategooriasse kuuluda võiks. Ning sellest lähtuvalt, kuidas ja millal need asjad ära teha.

 

Õpi kuidas su energia voolab ning plaani sellest lähtuvalt 

Mõni inimene on hommiku-inimene. Mõni aga ööinimene. Teades millal suudad kõige paremini funktsioneerida ning sellest lähtuvalt oma asju planeerida, võib aidata Sul reaalselt oma päevale tunde juurde lisada. Minu jaoks tähendab see seda, et hommikutunnid on mõeldud kirjutamisele või mõtlemisele, samas kui pärastlõunad on tavaliselt täis kohtumisi: üldiselt olen ma pärastlõunal rohkem väsinud, kuid kuna olen ekstravert, saan ma oma energia teiste inimestega koos olles. Iga inimene on erinev, kuid teades kuidas ja millal Sa kõige paremini teatud ülesandeid täita suudad, võib Sulle sõna otseses mõttes lisatunde anda – reaalselt pikemalt tööd tegemata.

 

Küsi abi – nii tööl kui ka kodus

Tööl olles ei saa Sa iga asja osas abi küsida, kuid Sa saad – ja peaksid – küsima abi kui Sa seda tõesti vajad. Tunneme tihti, et abi küsimine on märk nõrkusest. See ei ole nii. Ole enesekindel teadmaks millal abi küsimine on tark tegu ning õpi seda, kelle poole saad selle saamiseks pöörduda. Karjääriredelil ülespoole liikudes võib kodune elu muutuda keerulisemaks, seega jälgi seda sama enesekindluse põhimõtet ka seal. Kui Sa ei saa või ei taha mingit tegevust kodus teha, seega nii kaua kuni Sa endale seda lubada saad, palka lihtsalt keegi teine seda tegema. Ära selle tõttu süüd tunne. Ühes päevas on ainult teatud arv tunde. Pealegi, enamus edukaid mehi said juba kaua aega tagasi aru, et vajavad koju „naist“, et kõigega hakkama saada.

 

Halda oma puhkeaega sama palju kui tööaega

Iga tund loeb. Seega, õpi haldama ja kasutama ka neid tunde, mis jäävad tööajast väljaspoole. Igaüks meist vajab puhkeaega – aega, kus saad tõsiselt puhata, lõõgastuda ning stressist vabaneda. Mõtle välja mis töötab Sinu jaoks kõige paremini ning pühendu selle tegemisele. Kuid kõige selle muu „ebaproduktiivse“ aja osas – minu jaoks tähendab see näiteks asju nagu taksosõidud, kodust tööle ja töölt koju liikumine jms – kasuta seda aega kasulikult ära. Mina loen näiteks ajalehti või mõnd tööga seonduvat asja, teen sotsiaalmeedia kaudu promotööd või võtan isegi ühendust sõprade ja perega, kellega pole ammu suhelnud. Mõte on selles, et isegi kui see ei ole Su taastumise aeg, kasuta seda aega võimalikult kasulikult ära, et saada tehtud kõik muu, mis vaja teha.

 

Ole organiseeritud

Ma küll toon selle välja kõige viimasena, kuid organiseeritus on absoluutselt kriitilise tähtsusega edu saavutamiseks – isegi ka loovamatel aladel. Mu pere norib mind, et ma olen planeerimise ning nimekirjade kuninganna. Ma tunnistan seda: ma olengi. Mul on nimekiri iga päeva jaoks nädalas, kaasaarvatud nädalavahetused. Ma kirjutan üles ning planeerin aega kõige jaoks, mida olen teinud – professionaalsel tasemel ja personaalsel tasemel. Mõned kuud tagasi oli Wall Street Journal’is artikkel uuest trendist nimega „täiskiirusel sissekandmine,“ kus kategoriseerid kõik oma mida-vaja-teha nimekirjas. Mul on kolm eraldiseisvat ettevõtet, seega igaüks neist saab oma veeru ning peale selle on mul veerg kohtumiste/kõnede osas konkreetseks päevaks ning veerg isiklike asjade jaoks samuti. Asjad nagu „tee trenni“ on mu isiklike asjade nimekirjas kuuel päeval nädalas ning ma võin ausalt öelda, et selle nimekirja üleskirjutamine on tõesti aidanud sellel ka juhtuda.

Mu päevik on väike ning käib minuga kaasa igal pool, seega ükskõik millal, kui mul tuleb mõni uus idee või uus asi, mida vaja ära teha, saan ma lihtsalt selle üles kirjutada. Sedamoodi võib kindel olla, et miski ei lähe meelest ning see aitab ka kaardistada seda, millal midagi on täpselt vaja ära teha, et Su päevad oleks täis tegevusi, kuid et need oleks tehtavad. Maksimaalse efektiivsuse tagamiseks proovin ma igast päevas teha tähtsaid asju ja väljakutseid võrdselt: vältimatu, kuid kerge/lihtne; vajalik, kuid rutiinne; kirjutamine versus kohtumised, jne.

 

Mida teha ootamatuste korral?

Muidugi tekib asju, mis võivad kogu Su päevase plaani – või isegi nädalase plaani sassi lüüa. Kuid alustades igat hommikut selgusega, mis on kõige tähtsamad asjad, mida soovid ära teha ning saades täielikult aru mis kaalul on, oled kõige paremini valmistunud kõikide asjade hästi ära tegemiseks ning ei tunne end ülekoormatu või rõhutuna. Vastupidiselt sellele, mida teised võivad mõelda,  teeb sellisel viisil järjepidamine minu jaoks kergemaks ka lihtsalt lõbutsemise, sest ma tean, et kui tähtsaimad asjad mu nimekirjas on tehtud, võin ilma süüd tundmata lõõgastuda.

 

 

 

Kui see artikkel oli Sulle kasulik, siis kliki “Meeldib” ja kui võiks ka sinu sõpradele huvitav olla, siis kliki “Jaga”

Aitäh tagasiside eest!