Tänapäeva maailmas tekivad uued trendid üleöö ning vanad trendid jäävad eilsesse päeva justkui vaid korra silmi pilgutades. Paljud sellised trendid tekivadki just virtuaalses keskkonnas ning üheks neist on sisuturundus. Paraku on paljude inimeste jaoks konkreetne termin üsnagi häguse tähendusega, mistõttu olekski hea asi natukene lahti seletada.

 

Mis ikkagi on sisuturundus?

Sisuturundus on, nagu ka termin väljendab – turundus. Nagu ka turunduses, kus peamine eesmärk on viia kokku ostjate soovid ja vajadused ning müüja eesmärgid, on ka sisuturunduses sarnane eesmärk. Erinevus on selles, et sisuturundus keskendub sisu loomisele ning avaldamisele ning seejärel ka selle sihtrühmale edastamisele.

Kogu maailmas on populaarseks saanud sisuturunduse kasutamine ettevõtete poolt, kes selle meediumi kaudu saavad tutvustada oma tooteid, teenuseid või isegi kogemusi. Lihtsalt ja loogiliselt võttes oleks sisuturundus justkui reklaam, millele on „vint“ peale keeratud. Just seetõttu ei olegi võimalik tõmmata sajaprotsendilist võrdusmärki sisuturundusteksti ning reklaamartikli vahele. Reaalsus on aga see, et sisuturundus toimib kõige paremini siis, kui seda tehes on mõeldud hoolikalt läbi kõik detailid ning seda on tehtud professionaalselt.

 

Sisuturunduse tähtsaimad aspektid:

 

  • keskendumine kliendi olemasolevatele vajadustele
  • arusaamine kliendi vajadustest
  • suurendada ning muuta mitmekesisemaks kasutajaskonda
  • luua kasutajatele veebikeskkond ning selle läbi kas luua või suurendada online-müüki

Sisuturundust kasutatakse väga tihti just erinevatel blogilehtedel blogipostitustes. Eelkõige on määrav see, et sisu mida kasutatakse mõjuks kliendile. Seetõttu võib sisuturundus hõlmata erinevaid sisutüüpe, milleks võivad olla näiteks:

  • juhendid
  • e-raamatud
  • intervjuud
  • reklaamlehed
  • videod

Sisuturundus on väärtuslik vaid siis, kui sisu loojad on kursis nii kliendi soovidega ning nad teavad ka oma klientide vajadusi. Hea sisuturundusega on võimalik edukalt parandada ettevõtte konkurentsivõimet.

 

Sisuturunduses on üks tähtsamaid asju unikaalsus ning võime erineda. See tähendab seda, et isegi kui sisuks on teema, mida on varasemalt juba kordades kajastatud, peab leidma vaatenurga, mis aitab kliendil, kellele turundus suunatud on, sellega rohkem samastuda ning selles rohkem detaile leida. Samuti on tähtis kliendi usalduse võitmine: tänapäeval on tavaline, et enne konkreetse teenuse või toote ostu sooritamist uuritakse ettevõtte kohta tagasisidet kas varasemate klientide käest või just veebilehelt / blogist. Seetõttu on tähtis näiteks teise variandi puhul, et veebileht või blogi sisaldab kliendi jaoks vajalike teemasid, mis võivad aidata tal oma otsust teha. Tähtis on kliendi teadlikkuse tõstmine ning seeläbi tema usalduse võitmine.

 

Miks ei ole sisuturundus ning reklaam võrdväärsed?

On tavapärane, et termin „reklaam“ võib paljude jaoks tähendada midagi, mis on tüütu või mida ei viitsita vaadata. See kehtib nii televisioonis esinevate reklaamide osas kui ka reklaamide osas, millega kasutaja internetis viibides peab kokku puutuma. Inimestel on reklaamidest ning bänneritest üleküllus, ning näiteks seetõttu kasutataksegi veebikeskkondades erinevaid vahendeid, et reklaame blokeerida – näiteks laiendus Adblock.

Sisuturundus aga loob selle „reklaami“ ning muudab selle mingis aspektis kasulikuks: olgu see hariv, huvitav või meelelahutust pakkuv. Just selliseid võtteid kasutades ning sellist sisu luues on võimalik kliendi tähelepanu pöörata just sellele samale „reklaamile“. Üheks tõhusaimaks viisiks sellise reklaamide ülekülluse keskel oma sõnumi sihtgrupini viimiseks ongi sisuturundustekstid.

Erinevus tuleb välja ka sel juhul kui võrrelda reklaamtekste ning sisuturundustekste. Võttes näiteks mingi ettevõtte, saame öelda, et reklaamtekstides mainitakse konkreetselt ettevõtet korduvalt, samas aga sisuturundustekstis vaid ühe korra. Suur erinevus on ka selles, et reklaamitekstide puhul pannakse põhirõhk kas konkreetsele ettevõttele või toodetele mida reklaamitakse, mitte aga kasulikule sisule.

Sisuturunduse peamine eelis on see, et see on kliendile kättesaadav alati ning igal ajal.

Kui see artikkel oli Sulle kasulik, siis kliki “Meeldib” ja kui võiks ka sinu sõpradele huvitav olla, siis kliki “Jaga”

Aitäh tagasiside eest!

×
×

Cart