info@assistent.ee | +372 5680 0084

68+

klienti (88% püsikliendid)

3812+

Tundi teostatuid töid

20347+

hallatud/vastatud maili

1290+

sotsiaalmeedia postitust

Kuidas kirjutada head sisuturundus teksti?

Kõigil meil on olemas oskused kirjutamaks head sisuturundus teksti. Me peame olema ainult suutelised need oskused endast välja ajama või need endas avastama. Sisuturundus teksti puhul on tegemist justkui reklaamiga. Rõhk sõnal „justkui“. Reklaame on ju erisuguseid ning üks hästi kirjutatud sisuturundus tekst võib anda lugejale edasi vägagi täpse info konkreetsest tootest või teenusest, millele rõhku soovitakse panna. Täpsele sihtgrupile suunatud tekst viib lugejani vajaliku ning kasuliku info. Tänu sellele infole on kliendil võimalik langetada otsuseid, millega varasemalt võib-olla raskusi oli olnud.

  

Kuidas kirjutada sisuturundus tekst, mis oleks huvitav, kuid ühtlasi ka veenev ning kaasahaarav?

Kuidas saavutada olukorda, kus tekst on veenev, huvitav ning siiski ka kaasahaarav? Tuleb arvesse võtta seda, et tekst vajab mingisugust emotsiooni. Emotsioon aga ei tule üleöö! Seetõttu on vägagi tähtis pidev asjaga tegelemine ning harjutamine. Samuti peaks hoiduma üleliigsest kiitmisest. Pigem peaks jääma vähem-kasutatuks sellised väljendid nagu „suurepärane“ „ülim“ „ainulaadne“ jne. Pidevalt selliste väljendite korrutamine ühes tekstis võib lugejale jätta mulje nagu oleks ta sunnitud konkreetset toodet või teenust, mida turundada üritatakse, ostma. See „sunnituse“ tunne aga omakorda omab tavaliselt aga täiesti vastupidist efekti. Selle asemel, et lugeja oleks tekstist kaasahaaratud, ta pigem põgeneb.

  

Milline peaks olema hea teksti sisu?

  

On olemas üks kindel omadus, mis muudab sisuturundus teksti kvaliteetseks – aegumatus. Mis paneb aga ühe teksti olema aegumatu? See, kui teksti informatiivne väärtus jääb ajas samaks. See tähendab tekst on konkreetsel ajahetkel huvipakkuv ning emotsionaalselt kütkestav. Sellisel juhul ta on seda ka näiteks kümne aasta pärast. See aspekt omab eriti suurt tähtsust just seetõttu, et sisuturunduse artikleid ja -tekste luuakse näiteks veebilehtedele ning blogidesse. Neid lehti külastavad inimesed pikema aja jooksul ja võivad külastada ka mitme aasta pärast. 

Seetõttu on tähtis, et kui inimene külastab konkreetset veebilehte täna ning loeb sealt teksti, mis teda mingis mõttes aidata võib või talle infot annab, siis ka aastate pärast , sama teksti avades, on võimalik samasugust info ning abi saada. Hea tekst peab eristuma teistest „sama headest“ tekstidest! Vajalik on kasutada fantaasiat ning üritada erineda, et mitte kaduda sinna vanade igavate sisuturunduse tekstide hunnikusse. Kirjutades sisuturundus teksti on tähtis mõelda sellele, mida Sa tahaksid ise lugeda ning teada saada! Mitte sellele, mida Sa juba tead ning mis on juba varasemalt kordi lahti kirjutatud.

  

Milline ei ole hea sisuturundus tekst?

  

Hea sisuturundus põhineb kliendi olemasolevatele vajadustele. Seega on võimalik eeldada, et sisu, millel on omadus ajas vananeda, ei paku kliendile seda, mida tal konkreetsel hetkel tõeliselt vaja on. Seetõttu võib liigitada kõiksugused viimase hetke uudised, moetrendid, numbrilised andmed, mis võivad ajas vananeda ning samuti ka päevauudised sellesse tulpa, mida hea teksti kirjutamisel mitte kasutada.

Seda, kas teksti sisu on hea või mitte, on võimalik ka selle järgi ära tunda kui palju on teksti kirjutamiseks vaeva nähtud. Kui teksti kirjutaja pole teinud eelnevat mingit eeltööd ning pole leidnud uut ning huvitavat infot, on see kõik lugejale / kliendile ka ilmselge, sest ei too neis esile mitte mingeid emotsioone.

Kui sisuturundus keskendub konkreetselt mingile ettevõttele, on oluline, et tekstide fookuseks oleks kas ettevõte ise või selle ettevõtte teenused/tooted. Selliste sisuturunduse tekstide peamiseks eesmärgiks on väljendada seda, kuidas see ettevõte või nende teenused ning tooted muudavad olemasolevate ning samuti ka uute klientide tegevust lihtsamaks ja kasulikumaks. 

Samuti pole soovitatav teksti üleliia pikaks venitada. Tänapäeva inimestel on alati kiire, mistõttu paljud eelistavad kiiresti asja ivani jõuda ning erinevad ilukirjanduslikud väljendid ning loomingulised lausemoodustised võivad seda ainult tagasi hoida.

 

Mida kasutada ettevõtete siseturundustekstides?

 
  • kogemused – siinkohal on tähtis näidata nii klientide kogemusi kui ka ettevõtte enda kogemusi
  • kuidas mõni konkreetne toode või teenus on välja kujunenud
  • ettevõtte „nägu“ – kuidas ettevõte on esindatud, millega ettevõte teiste seas silma paistab

Kirjutamaks head sisuturundus teksti on tähtis, et kirjutaja paneks end korraks ka lugeja rolli. See aitab aru saada kas lugeja saab konkreetsest tekstist mingitki kasu ning millist kasu? Kõige tähtsam on siiski paika panna teksti eesmärk, st mida soovitakse konkreetse tekstiga öelda? Kelleni jõuda? Mis on idee ning mis emotsioonidega võib lugeja teksti lõppedes olla? Hea sisuturundus teksti eesmärk on jõuda tarbijale lähemale, seega: see peab tarbijale midagi andma!

Kui see artikkel oli Sulle kasulik, siis kliki “Meeldib” ja kui võiks ka sinu sõpradele huvitav olla, siis kliki “Jaga”

Aitäh tagasiside eest!

Tasuta
E-raamat

Soovid teada, kuidas virtuaalassistent saab aidata Sul rohkem raha teenida?

Olen teadlik, et e-raamat on täiesti tasuta ja saan Virtuaalassistent OÜ listist lahkuda igal ajal. Me ei jaga Teie aadressi kellegagi ea saada spammi.