info@assistent.ee | +372 5680 0084

38+

klienti (88% püsikliendid)

3812+

Tundi teostatuid töid

20347+

hallatud/vastatud maili

1290+

sotsiaalmeedia postitust

Kodulehe optimeerimine – kuidas? kellele? miks?

Täna räägime sellest, kuidas ilma Google’ile maksmata Sa oma märksõnadega otsingutulemuste etteotsa pürgida võiksid. SEO ehk kodulehe optimeerimine otsimootorites nähtavuse parandamiseks on lihtne ja kuluefektiivne viis oma ettevõtmist internetis turundada. Tihti ei pruugi paremate otsingutulemuste saavutamiseks vaja minna isegi rahalist ressurssi, vaid piisab täiesti oma aja panustamisest.

 

Kuidas kodulehe optimeerimine toimib?

Olen enam kui kindel, et oled guugeldanud mõne toote või teenuse kohta Google’is. Pärast „Otsi“ nuppu vajutamist tulevad Sulle ette otsingutulemused, mida nimetataksegi orgaanilisteks otsingutulemusteks.

Makstud otsingutulemused ja orgaanilised otsingutulemused

Kodulehe-optimeerimine-1

Kas kodulehe optimeerimine on hädavajalik?

​Kohe kindlasti. Kuigi eestlaslikult kipume me alati arvama, et „tasuta lõunaid ei ole olemas“, siis just otsimootorites esimesena välja tulemisel on suuri eeliseid. See aitab kinnistada oma jalajälge Google otsimootoris pikaks ajaks. Kui Sa Google’i silmis selle koha välja teeninud oled, siis jääd Sa etteotsa senikauaks, kuniks mõni konkurent Su koha ära napsab. Selleks, et konkurent Sinust ette ei saaks, on vaja pidevalt panustada SEO teostamisele.

Kas kodulehe optimeerimisega saab hakkama igaüks?

​Otsingutulemustes etteotsa jõudmise pärast käib ettevõtete vahel armutu rebimine ja selles konkurentsis ellujäämiseks tuleb pidevalt panustada aega ja mõnes valdkonnas tegutsedes isegi rahalist ressurssi. Olenevalt sellest, kui kõrgele Sa otsitulemustes jõuda sooviksid ja millised on Sinu vabad vahendid selle sooritamiseks. Üldiselt väikeettevõtjatena on need vahendid piiratud ja seega tuleb seda teostada enda vabast ajast.

 

Tuleb ära märkida, et SEO teostamisel on kaks poolt – pehmem ja kõvem pool. Pehmema poole kallal tegutsemisega saab hakkama igaüks, kes vähegi aega kodulehe optimeerimisele panustada soovib. See kujutab endas veebitekstide muutmist, blogi uuendamist, pealkirjade lisamist, lihtsamat sorti kasutajamugavuse muutmist jne. Kõvem pool aga kujutab endast koodjuppide muutmist, programmeerimist ja üleüldist tehnilist taipu.

 

Täna aga heidame pilgu sellele pehmemale poolele, mida ka väheste teadmiste korral väga edukalt teostada saab.

17 soovitust, mida peaksid kodulehe optimeerimisel silmas pidama:

  1. Enne veebilehe tekstide kirjutamist tee põhjalik uurimistöö, milliseid märksõnu inimesed Sinu valdkonnaga seonduvate toodete/teenuste ostmisel/otsimisel kasutavad. Kiire ülevaate märksõnadest saad kasutades Google tasuta tööriista Keyword Planner’it. Lisaks sellele soovitame läbi viia küsitluse, kus palud inimestel Sinu valdkonnaga seonduvaid märksõnu välja pakkuda, mida nemad kasutaksid Sinu toodete/teenuste otsimisel. See võib esile tuua ka sellised märksõnad, millele Sa kunagi tähelepanu pööranud ei olegi.
  2. Veebitekstide esimeses paragrahvis PEAB 100% olema teema kohta käiv märksõna sees. Veebitekstide kirjutamisel pea meeles, et kasutaksid märksõnu normaalses koguses. Üle ei ole mõtet märksõnade rohkusega pingutada ja liiga vähe pole ka hea neid lisada.
  3. Pea meeles, et veebilehtede või blogipostituste pealkirja pikkus peaks olema maksimaalselt kuni 60 tähemärki! Kui soovid kasutada pealkirjas rohkem tähemärke, siis paiguta tähtsad märksõnad pealkirjas ettepoole.
  4. Jaota tekstid alalõikudesse, kuid pea silmas, et igas alalõigus oleks maksimaalselt 250 sõna.
  5. Alalõikudele lisa teemakohased pealkirjad, mis sisaldaksid soovitud märksõna!
  6. Veebitekstide esialgsel valmimisel loe need mitu korda läbi. Ühe korra mõtteis. Ja teine kord valju häälega. Keskendu kontrollimisel sellele, et kirjutatud tekst oleks loogiline ja selgesti arusaadav. Võta tekstidest välja ebaoluline informatsioon ja muuda tekstid kompaktsemaks.
  7. Blogipostituste muutmisel/loomisel kasuta sarnast tekstide kirjutamise metoodikat, nagu veebitekstide kirjutamisel. Siin aga pea silmas, et Google’i silmis nimetatakse heaks blogipostituseks sisukat ja väärtuslikku blogipostitust, mis sisaldab endas soovituslikult rohkem kui 900 sõna.
  8. Lisa postitustele juurde pildimaterjali. Pea meeles, et blogipostituse pilt ei tohiks esile tulla enne postituse teksti. Tee kõik selleks, et kui inimene Sinu lehele jõuab, siis saaks ta kohe oma soovidele vastavat sisu tarbima hakata. Suur pilt blogipostituse alguses ei aita Sul seda eesmärki täita!
  9. Lisa blogipostitustesse videomaterjali. Visuaalne pool on blogipostitustes tähtis ja video mängib siinkohal suurt rolli. Tuletame meelde, et Google’il on oma videoplatvorm olemas, milleks on YouTube. Lisades video YouTube keskkonda ja kasutades sama videot ka blogipostituses, tõuseb koheselt Google’i silmis Sinu postituse väärtus. Oleme seda enda peal edukalt proovinud ja soovitame seda teistelgi teha!
  10. PS! Lisaks on soovitatav kasutada samu märksõnu oma YouTube video pealkirja ja kirjeldava teksti kirjutamisel!
  11. Vaata üle kirjutatud laused, mis koosnevad rohkemast kui 20 sõnast. Pikki ja lohisevaid lauseid on inimestel raske jälgida ja nendest aru saada. Google teab seda ja võtab seda arvesse. Piirdu 20 sõnaga ühes lauses. Kui lauses on rohkem kui 20 sõna, siis proovi moodustada ühest lausest 2 lauset.
  12. Sinu loodavates tootetekstides või blogipostitustes peab olema märksõna ka teksti sees.
  13. Lisa oma postitusse väliseid linke! Nii nagu uurimistöö kirjutamisel ülikoolis vaadatakse viiteid, nii peab neid tähtsaks ka Google. Mida rohkem viiteid Sinu postituses on teistele veebilehtedele, seda rohke
  14. Lisa oma postitusse veebilehe siseseid linke! Blogipostitust kirjutades proovi linkida uude blogipostitusse ka eelnevaid teemasid. Seda saad teha näiteks nii: „Eelmises blogipostituses rääkisime Google AdWords märksõnareklaamist, selle kohta saad lugeda siit. Täna aga räägime SEO’st“.
  15. Veebilehekülje või blogipostituse veebiaadressit on Sul võimalik muuta. Vaata üle, et URL’is oleks kirjas märksõna, mille ümber kogu teksti üles ehitad. Ka see aitab Google otsimootoris paremini nähtavaks saada.
  16. Oma veebitekste kirjutades ja otsimootoritele optimeerides pea silmas, et otsimootorit kasutab inimene küsimustele vastuste saamiseks. Ka Sinu veebitekstid peaksid olema üles ehitatud olema selliselt, et Sa annaksid inimesele vastuseid. Mida kauem inimene Sinu lehel aega viidab ja kasulikku infot leiab, seda parem!
  17. Veebitekste luues keskendu 1-2 märksõnale. Hea, kui need oleksid pikead märksõnad, nagu näiteks „Instagrami turundus“ või „Facebooki turundus“
  18. Enne kui veebitekstid avalikustad, siis küsi tagasisidet. Pea meeles, et hea sõber ei anna alati parimat tagasisidet. Küsi abi mõnelt oma kliendilt või veel parem konkurendilt, kes hea meelega Sulle puid alla viskaks!
    Kodulehe-optimeerimine-2
    Kodulehe-optimeerimine-3

​Wordpressi kasutajatel on võimalik kasutada pluginat nimega Yoast SEO, mis aitab enamustele meie poolt välja toodud tähelepanekutele

tähelepanu pöörata. Võta seda kui oma isiklikku abimeest SEO alal. Tegemist on tasuta rakendusena, kuid makstes selle eest igakuist tasu, avaneb Sulle veelgi rohkem võimalusi, mille abil suunatakse sind mingeid nüansse veelgi muutma.

Yoast SEO näitab Sulle kätte probleemid, millega Sa tegelema peaksid ja konkreetsed juhised, mida muuta võiksid.

Yoast SEO näitab Sulle kätte probleemid, millega Sa tegelema peaksid ja konkreetsed juhised, mida muuta võiksid.

​Meie omalt poolt soovitame hoida silma peal Google blogil. Just seal avalikustatakse tihtipeale mõned uued funktsioonid, mida Google oma klientidele pakub. Võtted need funktsioonid koheselt kasutusele, kindlustad Sa, et saavutad ka paremaid tulemusi. Näiteks, kui Su ettevõttel hetkel Google+ kasutajat ei ole, siis on viimane aeg see luua!

Kodulehe optimeerimise kohta leiab väga palju videomaterjali YouTube’ist. Meie soovitame Brian Dean’i videoid, kus ta selgitab samm-sammult läbi erinevaid võimalusi/võtteid kodulehe optimeerimise kohta.

lisa lehele video: https://www.youtube.com/watch?v=vEgW25BRYrg

Kokkuvõtteks

Kuidas siis peaks kodulehe optimeerimisse suhtuma? See on alustava ettevõtte poolt tähtis turunduskanal, millele peab igapäevaselt rõhku pöörama. Kui inimesed Sinu ettevõtet orgaaniliselt üles leiavad, siis on see ROI positiivne. Tänases blogipostituses rääkisime just nendest võtetest, mida saab tasuta teostada, seega on vaja panustada selle efektiivseks toimimiseks ainult oma aega. Kui aeg on väärtuslik ja leidub rahalisi ressursse kellegi palkamiseks, kes sellega tegeleks, siis tasuks see investeering ette võtta!

Allikas: moliverymedia.ee

 

 

 

Kui see artikkel oli Sulle kasulik, siis kliki “Meeldib” ja kui võiks ka sinu sõpradele huvitav olla, siis kliki “Jaga”

Aitäh tagasiside eest!

 

Tasuta
E-raamat

Soovid teada, kuidas virtuaalassistent saab aidata Sul rohkem raha teenida?

Olen teadlik, et e-raamat on täiesti tasuta ja saan Virtuaalassistent OÜ listist lahkuda igal ajal. Me ei jaga Teie aadressi kellegagi ea saada spammi.