Gmail on paljude inimeste jaoks igapäevane ja kõige mugavam variant e-kirjade lugemiseks ja suhtlemiseks. Samas on ettevõtete puhul tihti vaja luua nimi@domeen aadresse, mis aga enamasti ei ole Gmaili kontod. Kuidas aga saaks domeeni e-posti aadressile saabuvaid kirju Gmailis lugeda?
Selleks on lihtne viis need kirjad suunata enda Gmaili aadressile.
Kuidas Gmaili kirju suunata? Seda kohe samm-sammult vaatamegi.
Näitena kasutame Veebimajutuse keskkonda, seega logi sisse veebimajutuse iseteenindusse aadressil veebimajutus.ee
Lisa kasutajanimi ja parool:
Vali rippmenüüst ettevõte, millele soovid uut meili lisada ja/või suunamist seadistada:
Vali domeen, millele soovid uut meili lisada ja/või suunamist seadistada:
Vali e-posti haldus:
Lisa nimi, mida meiliaadressis domeeni ette soovid ja parool (võid kasutada ka automaatselt genereeritud parooli, vajadusel saab seda hiljem ka muuta):
Vajuta nuppu “Lisa”:
Nüüd on uus postiaadress lisatud.
Suunamise lisamine veebimajutusest
Keri lehte veidi allapoole ja leia lisatud meil. Vajuta nuppu “Suuna”:
Lisa e-posti aadress, kuhu Sa tahad suunata kirju ja vajuta “Lisa”:
Nüüd on suunamine seadistatud. Keri veidi alla ja tee valik, kas tahad, et edasi saadetavatest kirjadest jääks koopia ka veebimajutuse postkasti:
Kirjad suunatakse nüüd automaatselt edasi ning vastavalt sinu valikule on need edaspidi kas ainult Gmaili postkastis või ka veebimajutuse postkastis.
Gmail ja mitu vastuse aadressi
Kui @domeen meilile nüüd keegi kirjutab, siis näed seda enda Gmaili postkastis ja kui vastad, siis vastuse aadressiks jääb Gmaili aadress. Hea oleks, kui vastus saadetakse välja samalt aadressilt, kuhu esialgne kiri tuli. Seega on vaja seadistada veel ka vastamise aadress.
Selleks logi sisse enda Gmaili postkasti ja vali seaded:
Ingliskeelse Gmaili puhul “Settings”:
Seejärel vali “Kontod ja importimine” ja seejärel “Saada kiri kui” juures vajuta “Lisa teine e-posti aadress”:
Nüüd avaneb uus aken, kuhu lisa nimi ja meiliaadress ning vajuta “Edasine toiming”:
Seejärel määra serveriks “mail.veebimajutus.ee” ja määrake pordi numbriks 465.
Kasutajanimeks sisesta oma täispikk e-posti aadress ning meili parool.
Vali ühenduse turvalisuseks “SSL”.
Seejärel avaneb aken, mis annab teada, et postkasti on saadetud kinnituskood:
Mine enda Gmaili postkasti, ava saabunud kiri ja vajuta kirjaga saadetud lingil:
Ja seejärel uues avanenud aknas vajuta nuppu “Kinnita”:
Avanenud lisaakna võid sulgeda:
Nüüd saad vastata sama aadressi pealt, kuhu kiri saabus.
Selleks, et see toimuks automaatselt, on vaja teha veel üks liigutus.
Ava taaskord Gmaili seaded ja lisa linnuke valiku ette “Vasta samalt aadressilt, millele kiri tuli”:
Peale postkastis suunamise seadistamist kontrolli, kas kõik toimib (saada testmail) ja vaata üle, et saatjad ja vastuse saatjad oleksid õiged.
Gmaili kirjade suunamine Gmailis
Selleks, et Gmailis kirjade suunamist seadistada, logi sisse enda Gmaili postkasti ja vali seaded.
Edasi vali “Kontod ja importimine” ja seejärel “Teistel kontodel olevate meilide kontrollimine” juures vajuta nuppu “Meilikonto lisamine”:
Või kui Sul on Gmail ingliskeeles, siis “Accounts and Import” valige “Check email from other accounts…”:
Seejärel avaneb uus aken, kuhu tuleks sisestada meili aadress, mida Gmaili suunatakse. Vajuta nuppu “Järgmine” (“Next Step”):
Seejärel tekib valik POP3 kohta, vajuta nuppu “Järgmine”:
Sisesta e-posti kasutajanimi ja parool.
POP Serveriks määrake mail.veebimajutus.ee ning Pordiks 995.
Lisa linnuke kaitstud ühenduse kasutamiseks (SSL).
Kui soovid, et Veebimajutuses olevasse postkasti jääksid Gmaili tõmmatud kirjad, tee linnuke “Arhiveeri sissetulevad kirjad…” (“Leave a copy…”) valiku ette ja seejärel vajuta “Lisa konto” (“Add Account”):
Nüüd on kõik seadistatud.
Ära unusta peale meilide suunamise seadistamist kontrollida, kas kõik toimib (saada testmeil). Vaata üle, et saatjad ja vastuse saatjad Gmailis oleksid kõik korras.
Milleks Gmail kontot veel on hea kasutada?
Kui Sul on vaja assistenti, kes haldaks Sinu eest kirju, siis oleks hea talle teha eraldi Gmaili konto. Sellele võid suunata erinevaid nimi@domeen aadresse. Siit saad lugeda erinevaid võimalusi, kuidas laste assistendil e-kirju hallata: võta 28% oma tööpäevast tagasi ehk lihtsad sammud e-mailide haldamiseks. Ära jäta juhust kasutamata ning fokusseeri enda tegevused kõige tähtsamatele tegevustele – rämpsposti sorteerimine või korduvatele küsimustele vastamine ei ole kindlasti üks nendest!
Gmailis saatja (enda nime) kuvamise muutmine
Vahel võib juhtuda, et nimi, mida Sinu kirjade saajad näevad, enne kui selle kirja avavad ei ole päris see, mida Sa näidata tahaksid. See võib algselt olla näiteks Sinu enda nimi, kui aga suunad postkasti haldamise assistendile, siis ei ole see enam korrektne. Mida siis teha?
Kui oled loonud info@domeen, teenused@domeen vms meili, aga see kuvab Gmailis Sinu isiklikku nime (kuid võiks kuvada ettevõtte või assistendi nime), siis seda on lihtne muuta. Toimi järgmiselt:
Esialgu kuvab Gmail nime nii:
Selleks, et seda muuta, ava Gmailis seaded:
Seejärel alamleht “Kontod ja importimine”/”Accounts”:
Sealt leiad koha “Saada kiri kui:”/“Send mail as:”
Seejärel vali aadress, mille kuvatavat nime Sa tahad muuda. Vajuta “Muuda andmeid”/”Edit”:
Siis avaneb Sul uus aken, kus tuleb Sul muuta nimi ja seejärel vajutada “Järgmine samm”/”Next Step”:
Nüüd küsib Gmail Sinu käes selle konkreetse postkasti parooli, mille nime Sa muuta tahad (kõik muud väljad peaksid olema täidetud automaatselt, kui ei ole, täida need ka). Lisa parool ja vajuta “Salvesta muudatused”/”Save Changes”:
Ja ongi tehtud! Testi, kas kõik toimib. Saada sellelt aadressilt Gmailist kiri endale mõne teise aadressi peale. Sulle peaks avanema selline pilt:
Kui see juhend oli Sulle kasulik, siis kliki “Meeldib” ja kui see võiks ka Sinu sõpradele huvitav olla, siis kliki “Jaga”